Arbo-adviseur spreken? 0513 – 64 03 98

Ga jij het verschil maken?
Werkgevers staan meer dan ooit voor de uitdaging om hun medewerkers beschikbaar te houden voor werk. Er is krapte op de arbeidsmarkt en er zijn allerlei zaken die potentieel zorgen voor disbalans bij medewerkers. Met verzuim tot gevolg. Ben jij in staat, met jouw expertise, een bijdrage te leveren aan het voorkomen van deze disbalans?

ArboAnders en Preventie&Werk doen alles voor het welzijn van zowel werknemers als organisaties met als doel Nederland in beweging te houden. Door in alles de mens achter de werknemer en werkgever te zien, motiveren wij hen om het beste uit hun werk- en privéleven te halen en verleggen we grenzen. Met oog voor wat van betekenis is en met oprechte aandacht willen we altijd een stapje voor zijn. Want arbeid is een waardevol en onmisbaar onderdeel van het leven.

Om hier vanuit ArboAnders een bijdrage aan te kunnen leveren zijn wij op zoek naar een:

Medewerker Financiële Administratie

28 - 36 uur

Jij levert een bijdrage aan de inzetbaarheid van werkend Nederland

Financiële betrouwbaarheid en inzicht vormen de basis van een goed functionerende organisatie. Als Medewerker Financiële Administratie bij ArboAnders ben jij een belangrijke schakel in het borgen van die basis. Jij zorgt dat alles achter de schermen klopt, signaleert wat beter kan en helpt ons vooruit. Ben jij een financieel talent met een scherp oog voor detail en procesverbetering? Dan zoeken we jou!


De functie

Als Medewerker Financiële Administratie werk je binnen een betrokken team waar je jouw zelfstandigheid en inhoudelijke kennis goed in kunt zetten. Daarnaast speel jij een centrale rol in het soepel laten verlopen en verbeteren van onze financiële processen.

In deze functie ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van financieel-administratieve werkzaamheden binnen onze organisatie. Je verwerkt boekingen, bewaakt de aansluitingen en bereid rapportages voor. Daarnaast ondersteun je samen met je collega de controller bij het opstellen van periodeafsluitingen, begrotingen, prognoses en onderdelen van de jaarrekening.

Ook ben je een vraagbaak voor je collega’s en draag je actief bij aan het stimuleren van een lerende cultuur binnen het team.

Over ArboAnders: koploper in arboland

Als arbodienst richten wij ons op het ondersteunen van werkgevers en werknemers bij het bevorderen van gezond en veilig werken binnen een organisatie. We bieden advies en begeleiding op het gebied van arbeidsomstandigheden, verzuimbeleid, preventie van ziekteverzuim en re-integratie van zieke werknemers. Wij zijn een mensgerichte arbodienst en wijgeloven in een preventieve aanpak. ArboAnders gaat verder dan ziekteverzuimbegeleiden. We springen liever eerder in en nemen de regie om te doen wat wij het beste doen: mensen in beweging zetten. Als ware koplopers in ons vak. Altijd een stapje voor.

Jouw belangrijkste taken:

  • Zelfstandig uitvoeren van de financiële administratie van verschillende BV’s – nauwkeurig en gestructureerd
  • Zorgen voor een juiste, volledige en tijdige financiële administratie door het controleren van boekingen en het afstemmen van subadministraties met het grootboek.
  • Ondersteunen van de controller bij periodeafsluiting, begroting en jaarstukken, en proactief aandragen van inzichten op basis van financiële analyses.
  • Gezamenlijke verantwoordelijkheid van alle financiële administratieve werkzaamheden van de afdeling en fungeren als vraagbaak en begeleiden van collega’s
  • Actief bijdragen aan kennisdeling en het stimuleren van een lerende cultuur binnen het team.


Wat breng jij mee?

  • Een afgeronde mbo/hbo opleiding in financiële richting (bijv. PDB, MBA, SPD)
  • Aantoonbare ervaring in een vergelijkbare functie
  • Nauwkeurigheid, analytisch vermogen en zelfstandigheid
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Een proactieve houding en het vermogen om verbeteringen door te voeren


Hoe zijn wij van betekenis voor jou:

ArboAnders biedt een werkplek waarin je echt van waarde kunt zijn. Binnen ArboAnders is er ruimte om, met al jouw unieke kwaliteiten, voorbij je eigen vakgebied te onderzoeken waar je kunt bijdragen aan onze gedeelde ambitie. Geef het dus zeker aan als je geknipt bent voor deze rol, maar ook andere manieren ziet waarop je van waarde kunt zijn voor onze klanten. Je krijgt hier de kans om mee te bouwen aan de toekomst, die van jezelf en onze organisatie.


Verder natuurlijk belangrijk:

  • Salaris tussen €3136,48 – €4138,52.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, inclusief korting op sporten/yoga, collectieve zorgverzekering en 240 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband.
  • Eigen regelmogelijkheden vanuit een zelfstandige rol, waardoor flexibel werken mogelijk is. Gedeeltelijk thuiswerken behoort tot de mogelijkheden, net als een negenurige werkdag.


Solliciteren?

Zin om met ons financiële fundament verder te versterken? Solliciteer direct, klik op onderstaande button.

Procedure.

De sluitingsdatum voor deze vacature is 15 november 2025. In de week daarna bekijken we alle reacties zorgvuldig en maken we een selectie voor de gesprekken. Je kunt de voortgang volgen via ons sollicitatieportaal. Geselecteerde kandidaten zullen telefonisch of per email benaderd worden.

Interne kandidaten krijgen bij gelijke geschiktheid voorrang op externe kandidaten.

Vragen?
Heb je vragen over de functie? Neem gerust contact op met Geja Koster, Controller via geja.koster@arboanders.nl. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Anneloes Groen, HR adviseur via anneloes.groen@arboanders.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.