Overstap naar Compasity Alles wat je moet weten
op één plek
Overstap naar Compasity alles wat je moet weten op één plek
Wij stappen vanaf 1 december 2025 over van Visma naar één centrale applicatie: Compasity. Op deze pagina vind je alle informatie over de migratie, inclusief
introductiebrief, handleidingen, instructievideo’s en veelgestelde vragen.
Migratie Helpdesk 0513-637799
Vanaf maandagochtend 1 december om 09.00 uur zijn wij op dit nummer bereikbaar voor al uw vragen over de migratie.
In aanloop naar de overgang naar onze nieuwe verzuimapplicatie, Compasity Verzuimcoach, vragen wij uw medewerking bij een belangrijk onderdeel van de voorbereiding: het controleren van de gebruikersaccounts, werknemersoverzichten, openstaande dossiers van uw organisatie.
Tijdens de migratie nemen we bestaande gegevens over in de nieuwe omgeving. Om onnodige vervuiling te voorkomen en te zorgen voor een veilige, efficiënte en actuele inrichting, willen we u vragen om dit voor uw organisatie te controleren.
Door vooraf uw gebruikerslijst op te schonen, werknemersoverzicht te controleren op volledigheid en juistheid en het sluiten van dossiers welke onterecht openstaan, voorkomen we dat er onnodige of onjuiste gegevens beschikbaar zijn in het nieuwe systeem. Dit draagt bij aan een soepele start, verhoogt de veiligheid van de omgeving en voorkomt extra beheerlast na livegang.
Om onnodige vervuiling te voorkomen en te zorgen voor een veilige, efficiënte en actuele inrichting, willen we u vragen om hier kritisch naar te kijken.
Wanneer een u beheerrol heeft, kunt u zelf de nodige aanpassingen doen. Maar in het geval dat wij dit voor uw organisatie moeten doen, willen wij u verzoeken om de juiste link te gebruiken en de vragenlijst hiervoor in te vullen. Om een overzicht te krijgen van de gebruikers van uw organisatie, dient u in uw Visma omgeving naar onderstaande tab te gaan:


Kijk kritisch naar het overzicht van alle werknemers die als ‘actief’ staan vermeld. Controleer of deze informatie nog juist is of dat er medewerkers zijn die inmiddels uit dienst zijn en waarvan de status moet worden aangepast.
Voor uitleg van het opschonen van de werknemers kunt u naar de snelgids kant in het Downloadcentrum op de Vandaag pagina of via Bezoek de Help

Sluit openstaande dossiers die onterecht nog openstaan, zodat alleen de historie wordt overgezet.

In de beschikbare infographics en instructiefilmpjes vind je een uitgebreide uitleg over o.a het inloggen, aanvragen wachtwoord, instellen tweefactorauthenticatie (2FA)
Wanneer log ik in op het nieuwe systeem?
Op 1 december 9:00 uur ontvangen alle nieuwe gebruikers een e-mail vanuit Compasity met instructies. Wanneer je dit hebt doorlopen, kun je gebruik maken van de verzuimapplicatie Verzuimcoach.
Hoe log ik in op het nieuwe systeem?
Ga naar de Login-pagina.
Kan ik mijn oude inloggegevens blijven gebruiken?
Ja, je bestaande login blijft geldig. Wel dien je een nieuw wachtwoord aan te vragen en activeer je je tweefactorauthenticatie (2FA).
Hoe stel ik 2FA in?
Deze stappen volgen automatisch via de e-mail bij je eerste inlogmoment.
Is er een handleiding of introductievideo beschikbaar?
Ja, er zijn infographics en snelgidsen beschikbaar. Wanneer je in de applicatie zit, is er ook een mogelijkheid om vanuit de applicatie een helpdesk te openen.
Ook kun je contact opnemen met je adviseur arbeid en verzuim voor verdere uitleg.
Vanaf wanneer gebruiken we de nieuwe applicatie?
Vanaf 1 december 2025.
Worden bestaande gegevens automatisch overgezet?
Ja, alle gegevens worden meegenomen naar de nieuwe applicatie (inclusief historie).
Tot wanneer kan ik nog gebruik maken van Visma Verzuim?
Tot woensdag 26 november is Visma Verzuim nog beschikbaar. Hierna kun je tijdelijk helemaal geen gebruik maken van onze verzuimapplicatie. Vanaf maandag 1 december 2025 gebruik je de nieuwe applicatie Verzuimcoach.
Wat als op 1 december niet alle informatie beschikbaar is in Verzuimcoach?
Het kan langer duren voordat alle data geladen is, dus in eerste instantie is er dan ook geen actie nodig. Mocht het na een paar dagen toch zo zijn, dat niet alle informatie beschikbaar is, neem dan contact op met afdeling applicatiebeheer (servicedesk bereikbaar via 0513-672777. Mailen kan ook: applicatiebeheer@arboanders.nl.)
Het is aan te raden om belangrijke documenten (bijvoorbeeld documenten die nodig zijn voor een WIA aanvraag) al eerder uit Visma Verzuim te halen en binnen je eigen omgeving op te slaan.
Met wie neem ik contact op bij technische problemen?
Onze collega’s van de servicedesk zijn bereikbaar op 0513-672777.
Mailen kan ook: applicatiebeheer@arboanders.nl.
Is er een training of instructie beschikbaar?
Ja, er zijn snelgidsen, infographics en instructievideo’s.
Mocht het wenselijk zijn om een verdiepende uitleg te krijgen over het gebruik van verzuimcoach, dan kunnen de mogelijkheden besproken worden met je adviseur arbeid en verzuim.
Hoe is de beveiliging van onze data gewaarborgd?
De applicatie voldoet aan de strengste eisen als het gaat om de bescherming van uw data. Alle data is voorzien van encryptie, staat in Europa en worden minimaal jaarlijks kwetsbaarheidsaudits uitgevoerd. Daarnaast is ArboAnders ISO 27001-2024 en NEN 7510-2019 gecertificeerd
Focus op preventie
Oog voor de mens achter verzuim
Vast contactpersoon
Regelmatig contact
Praktisch uitvoerbare adviezen
Specialisten met een holistische kijk
Wij weten wat er bij jou leeft
Altijd een passend contract
We zijn druk bezig met de migratie naar Compasity.
Hier vind je alle informatie.